О Голосе Аллы
До конца 80-х - чуть более 3 октав. Самая низкая - си большой. Самая высокая - (насколько помню) выше этой самой ре третьей в "Бубне.." она не пела.
С 90-х - диапазон внизу увеличился до ля большой(это супернизко для женщины, мужской голос баритона) - Осенний поцелуй, Анна Каренина и т.д.
С 2000-х диапазон внизу увеличился ещё больше - ре большой - Свеча горела, Добраться домой.
Самая высокая грудная нота вплоть до 2000-х - ми второй (Не отрекаются, любя в Витебске)
На данный момент, самая высокая грудная - до-ре второй. И того - около трёх октав грудного голоса
Что там с фальцетом - хрен знает, она его уже сто лет не использует. (c) id: 226486061
_____
В Сопоте в 79 она вживую добралась до ДО третьей ("Просто": вокализ - импровизация), а "Бубен шамана" был записан раньше(75). Просто эстрадной певице фальцет не особо нужен. (c) id: 226486061(Максим Нилон)
On the voice of Alla
Until the late 80's - a little more than 3 octaves. The lowest is large. Highest - (as I remember) above this very're third in the "tambourine .." she sang.
On the 90th - at the bottom of the range increased to la large (it super low for a woman, a man's voice baritone) - Autumn Kiss, Anna Karenina, etc.
Since the 2000s, the range of the bottom of the rose even more - a great re - burning candle, to get home.
Highest rib note until the 2000s - mi second (not deny loving Vitebsk)
At the moment, the highest breast - to re-second. And that - about three octaves chest voice
What about the falsetto - hell knows, she did a hundred years does not use. (C) ID: 226486061
_____
Sopot in 79 she got to live up to the third ( "Just": Vocalise - improvisation), and "Tambourine Shaman" was recorded earlier (75). Just pop singer's falsetto is not particularly needed. (C) id: 226486061 (Max Nealon)