2/11. Лягушонок
Жил-был в маленьком пруду маленький лягушонок (1).
Над прудом летали маленькие комарики (2).
Днём лягушонок ловил комариков (3),
а ночью плавал в пруду (4).
Однажды лягушонок сказал: Я хочу ловить больших комаров!
И запрыгал по травке (5).
Шла навстречу корова (6).
Лягушонок её и спрашивает: Ты знаешь, где живут большие комары? Ква – ква?
Ничего не сказала корова, и лягушонок поскакал дальше (7).
Бежала навстречу лошадь (8).
Лягушонок её и спрашивает: Ты знаешь, где живут большие комары? Ква – ква?
Ничего не сказала лошадь, и лягушонок поскакал дальше (9).
Доскакал лягушонок до большого пруда, где летали большие комары (10).
И только он хотел поймать комара, как вдруг услышал громкий треск (11).
На берегу стоял большой аист и стучал длинным острым клювом (12).
И маленький лягушонок поскакал обратно в свой маленький пруд (13).
1 – проводим палочкой по маленькому рубелю(по маленькой расчёске).
2,10 – водим пальцами в воздухе, и жужжим «з-з-з».
3 – выполняем хватательные движения руками, приговаривая «ам».
4 – подражательные движения.
5, 7, 9, 13 – прыгаем (или ударяем кастаньетами по ладони). 6 – приставляем пальцы ко лбу, мычим.
8 – звукоподражание.
11,12 – проводим палочкой по большому рубелю.(или большой расчёске)
2/11. Little frog
Once upon a time there was a little frog in a small pond (1).
Small mosquitoes flew over the pond (2).
In the afternoon, the frog caught mosquitoes (3),
and at night he sailed in a pond (4).
Once a frog said: I want to catch large mosquitoes!
And he jumped on the grass (5).
Walked towards the cow (6).
Her frog asks: Do you know where big mosquitoes live? Kwa - kwa?
The cow said nothing, and the frog galloped on (7).
A horse ran towards (8).
Her frog asks: Do you know where big mosquitoes live? Kwa - kwa?
The horse said nothing, and the frog galloped on (9).
The frog rode up to the large pond, where large mosquitoes flew (10).
And only he wanted to catch a mosquito, when he suddenly heard a loud crack (11).
A large stork stood on the shore and pounded with a long sharp beak (12).
And the little frog galloped back to his little pond (13).
1 - draw a stick on a small ruble (on a small comb).
2.10 - we move our fingers in the air, and the buzzing “zzz”.
3 - we carry out grasping movements with our hands, pronouncing “am”.
4 - imitative movements.
5, 7, 9, 13 - jump (or hit the castanets in the palm of your hand). 6 - we put fingers to the forehead, mum.
8 - onomatopoeia.
11,12 - hold the wand over a large ruble. (Or a large comb)