"Romance Anonyme", "Romance Anónimo", "Anonymous Romance" is a Spanish piece for guitar, also known as "Estudio en Mi de Rubira" (Study in E by Rubira), "Spanish Romance", "Romance de España", "Romance of the Guitar", "Romanza" and "Romance d'Amour" among other names.
Its authorship is currently in question, and it has variously been attributed to Antonio Rubira, David del Castillo, Francisco Tárrega, Fernando Sor, Daniel Fortea, Miguel Llobet, Vicente Gómez, and Narciso Yepes.
The Anonimo (Anonymous) part of its name has been incorporated over the years due to this uncertainty. The question of authorship has probably been propagated by three main reasons: the lack of claim by its true author, the desire to avoid paying copyright fees, and the desire of publishing companies to claim the lucrative copyright of this world-famous song.
The style of the piece is that of the Parlour music of the late 19th century in Spain, having a closed three-part form: the first in the minor key and the second being in the major key, with the third being a restatement of the first.
Music is copyrighted by its corresponding owners. No infringement of copyright is meant and if it does infringe, please message me and I'll remove it.
"Romance Anonyme", "Romance Anónimo", "Anonymous Romance" - это испанская пьеса для гитары, также известная как "Estudio en Mi de Rubira" (Этюд на языке E Рубира), "Испанский романс", "Romance de España", «Романс гитары», «Романза» и «Романс д'Амур» среди других названий.
Его авторство в настоящее время находится под вопросом, и его по-разному приписывают Антонио Рубира, Давиду дель Кастильо, Франсиско Таррега, Фернандо Сор, Даниэлю Фортеа, Мигелю Льобету, Висенте Гомесу и Нарцисо Йепесу.
Часть названия Anonimo (анонимный) использовалась на протяжении многих лет из-за этой неопределенности. Вопрос об авторстве, вероятно, был продиктован тремя основными причинами: отсутствие претензий со стороны истинного автора, желание избежать уплаты пошлин за авторские права и желание издательских компаний заявить о прибыльных авторских правах на эту всемирно известную песню.
Стиль пьесы - стиль салонной музыки конца XIX века в Испании, состоящий из трех частей: первая - в минорной тональности, вторая - в мажорной тональности, а третья представляет собой повторение музыкального произведения. первый.
Права на музыку принадлежат соответствующим владельцам. Никакое нарушение авторских прав не подразумевается, и если оно нарушает, напишите мне, и я удалю его.