• А
  • Б
  • В
  • Г
  • Д
  • Е
  • Ж
  • З
  • И
  • К
  • Л
  • М
  • Н
  • О
  • П
  • Р
  • С
  • Т
  • У
  • Ф
  • Х
  • Ц
  • Ч
  • Ш
  • Э
  • Ю
  • Я
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • #
  • Текст песни Хор Московского Сретенского монастыря - Канон Святой Пасхи

    Просмотров: 2
    0 чел. считают текст песни верным
    0 чел. считают текст песни неверным
    Тут находится текст песни Хор Московского Сретенского монастыря - Канон Святой Пасхи, а также перевод, видео и клип.

    ПАСХАЛЬНЫЙ КАНОН, составленный прп. Иоанном Дамаскиным (VIII в.)

    Глас 1.

    Песнь 1.

    Ирмос: Воскресения день, просветимся, людие: Пасха, Господня Пасха! От смерти бо к жизни и от земли к небеси Христос Бог нас преведе, победную поющия.

    Припев: Христос воскресе из мертвых.

    Очистим чувствия и узрим неприступным светом Воскресения Христа блистающася, и радуйтеся рекуща, ясно да услышим, победную поюще.

    Небеса убо достойно да веселятся, земля же да радуется, да празднует же мир, видимый же весь и невидимый: Христос бо воста, веселие вечное.

    Таже ектениа, и возглас: Яко Твоя держава, и Твое есть Царство, и сила, и слава Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков.

    Песнь 3.

    Ирмос: Приидите, пиво пием новое, не от камене неплодна чудодеемое, но нетления источник, из гроба одождивша Христа, в Немже утверждаемся.

    Ныне вся исполнишася света, небо же и земля, и преисподняя: да празднует убо вся тварь востание Христово, в немже утверждается.

    Вчера спогребохся Тебе, Христе, совостаю днесь воскресшу Тебе, сраспинахся Тебе вчера. Сам мя спрослави, Спасе, во Царствии Твоем.

    Таже ектениа, и возглас: Яко Ты еси Бог наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

    Ипакои, глас 4:

    Предварившия утро яже о Марии, и обретшия камень отвален от гроба, слышаху от Ангела: во свете присносущнем Сущаго с мертвыми что ищете, яко человека? Видите гробныя пелены, тецыте и миру проповедите, яко воста Господь, умертвивый смерть, яко есть Сын Бога, спасающаго род человеческий.

    И чтение в Григории Богослове, егоже начало: На стражи моей стану: По чтении же паки вжигают свещи братия.

    Песнь 4.

    Ирмос: На Божественней стражи богоглаголивый Аввакум да станет с нами и покажет светоносна Ангела, ясно глаголюща: днесь спасение миру, яко воскресе Христос, яко Всесилен.

    Мужеский убо пол, яко разверзый девственную утробу, явися Христос: яко человек же, Агнец наречеся: непорочен же, яко невкусен скверны, наша Пасха, и яко Бог истинен совершен речеся.

    Яко единолетный агнец, благословенный нам венец Христос, волею за всех заклан бысть, Пасха чистительная, и паки из гроба красное правды нам возсия Солнце.

    Богоотец убо Давид, пред сенным ковчегом скакаше играя, людие же Божии святии, образов сбытие зряще, веселимся Божественне, яко воскресе Христос, яко Всесилен.

    Ектениа, и возглас: Яко Благ и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

    Песнь 5.

    Ирмос: Утренюем утреннюю глубоку и вместо мира песнь принесем Владыце, и Христа узрим правды Солнце, всем жизнь возсияюща.

    Безмерное Твое благоутробие, адовыми узами содержимии зряще, к свету идяху, Христе, веселыми ногами, Пасху хваляще вечную.

    Приступим, свещеноснии, исходящу Христу из гроба, яко жениху, и спразднуем любопразднственными чинми Пасху Божию спасительную.

    Ектениа, и возглас: Яко святися и прославися пречестное и великолепое имя Твое, Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков.

    Песнь 6.

    Ирмос: Снизшел еси в преисподняя земли и сокрушил еси вереи вечныя, содержащия связанныя, Христе, и тридневен, яко от кита Иона, воскресл еси от гроба.

    Сохранив цела знамения, Христе, воскресл еси от гроба, ключи Девы не вредивый в рождестве Твоем, и отверзл еси нам райския двери.

    Спасе мой, живое же и нежертвенное заколение, яко Бог Сам Себе волею привел Отцу, совоскресил еси всероднаго Адама, воскрес от гроба.

    Ектениа, и возглас: Ты бо еси Царь мира и Спас душ наших, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

    Таже кондак, глас 8:

    Аще и во гроб снизшел еси, Безсмертне, но адову разрушил еси силу и воскресл еси, яко победитель, Христе Боже, женам мироносицам вещавый: радуйтеся, и Твоим апостолом мир даруяй, падшим подаяй воскресение.

    Икос: Еже прежде солнца Солнце зашедшее иногда во гроб, предвариша ко утру, ищущия яко

    EASTER CANON, compiled by St. John Damascus (VIII century)

    Voice 1.

    Song 1.

    Irmos: Resurrection day, let us be enlightened, people: Easter, Lord's Easter! From death to life and from earth to heaven, Christ God will lead us, singing victorious.

    Chorus: Christ is risen from the dead.

    Let us purify our senses and see the inaccessible light of the Resurrection of Christ shining, and rejoice in the river, let us clearly hear, singing victorious.

    The heavens should be worthy, let the earth rejoice, let the world celebrate, all visible and invisible: Christ is more east, eternal joy.

    The same litany, and the exclamation: As Thy power, and Thine is the Kingdom, and the power, and the glory of the Father, and the Son, and the Holy Spirit, now and ever, and forever and ever.

    Song 3.

    Irmos: Come, we drink new beer, the miracle-working is not barren from the stone, but the source of incorruptibility, from the tomb of Christ, we are established in Nemzha.

    Now all that is filled with light, heaven and earth, and hell: may all creation celebrate the rise of Christ, in him is affirmed.

    Yesterday I was buried in You, Christ, I will resurrect you today, I was crucified in You yesterday. Glorify me, Savior, in Thy Kingdom.

    The same litany, and the exclamation: For Thou art our God, and we glorify Thee, the Father, and the Son, and the Holy Spirit, now and ever, and forever and ever.

    Ipakoi, voice 4:

    Just before the morning, even about Mary, and the found stone was rolled away from the grave, I hear from the Angel: in the light that exists with the dead, what are you looking for, like a man? You see the shroud of the grave, preach and preach to the world, as the Lord has risen, who has killed death, as the Son of God, saving the human race.

    And the reading in Gregory the Theologian, his beginning: I will stand on my guard: After reading, the packs are burned by the brothers.

    Song 4.

    Irmos: On the Divine Guard, God-speaking Habakkuk will stand with us and show a luminous Angel, clearly saying: today is the salvation of the world, as if Christ was risen, as Almighty.

    A manly ubo sex, like opening a virgin womb, Christ appears: like a man, the Lamb will be called: blameless, like the tastelessness of filth, our Passover, and as God is true, perfect is spoken.

    Like a one-year-old lamb, Christ the crown blessed to us, by the will of all was slain, Easter is cleansing, and packs from the grave of the red righteousness of the Sun ascended to us.

    Godfather ubo David, playing in front of the hay ark, galloping, the people of God of the sanctity, seeing the images, we rejoice Divinely, as if Christ was risen, as Almighty.

    Ektenia, and the exclamation: For God is good and lover of mankind, and we glorify Thee, the Father, and the Son, and the Holy Spirit, now and ever, and forever and ever.

    Song 5.

    Irmos: Let us Matins the morning deep and instead of peace we will bring a song to the Lord, and Christ we will see the Sun of righteousness, life is shining for everyone.

    Thy immeasurable benevolence, with hellish bonds and seeing, go to the light, Christ, with merry feet, Easter praising the eternal.

    Let us begin, with the luminosity, coming to Christ from the sepulcher, like a bridegroom, and we will celebrate God's saving Easter with all festive rites.

    Ektenia, and the exclamation: Like holy and glorified thy most honorable and magnificent name, the Father, and the Son, and the Holy Spirit, now and ever, and forever and ever.

    Song 6.

    Irmos: Thou art descended into the underworld of the earth and crushed the eternal faith containing the bound, Christ, and three days, like from the whale Jonah, thou art raised from the grave.

    Having preserved the whole sign, Christ, thou art raised from the grave, the keys of the Virgin are not harming in Thy birth, and thou hast opened the doors of heaven for us.

    My Savior, living and non-sacrificial slaughter, as God Himself brought Himself by will to the Father, you resurrected the all-inclusive Adam, rose from the grave.

    Ektenia, and the exclamation: Thou art the King of the world and Savior of our souls, and we glorify Thee, the Father, and the Son, and the Holy Spirit, now and ever, and forever and ever.

    Same kontakion, voice 8:

    Even if you have descended into the grave, Immortal, but you have destroyed the power of hell and you have risen, as a conqueror, Christ God, who prophesied to the myrrh-bearing women: rejoice, and give peace to your apostle, grant resurrection to the fallen.

    Ikos: Even before the sun, the Sun sometimes set in the coffin, before the morning, looking for

    Опрос: Верный ли текст песни?
    ДаНет