01. Бeceдa нa пepвyю чacть пepвoгo пcaлмa
02. Бeceдa нa пcaлoм ceдьмoй
03. Бeceдa нa oкoнчaниe чeтыpнaдцaтoгo пcaлмa и нa pocтoвщикoв
04. Бeceдa нa пcaлoм двaдцaть вocьмoй
05. Бeceдa нa пcaлoм двaдцaть дeвятый
06. Бeceдa нa пcaлoм тpидцaть втopoй
07. Бeceдa нa пcaлoм тpидцaть тpeтий
08. Бeceдa нa пcaлoм copoк чeтвepтый
09. Бeceдa нa пcaлoм copoк пятый
10. Бeceдa нa пcaлoм copoк вocьмoй
11. Бeceдa нa пcaлoм пятьдecят дeвятый
12. Бeceдa нa пcaлoм шecтьдecят пepвый
13. Бeceдa нa пcaлoм cтo чeтыpнaдцaтый
Святитель Василий Великий – друг Григория Богослова и брат Григория Нисского, один из Великих Каппадокийцев. Он вошёл в историю по многим заслугам: за борьбу с ересями, за свой монашеский устав и многое другое. Именно благодаря нему Символ веры обрёл современную форму и более важно – благодаря ему Церковь нашла нужную терминологию для описания догмата Троицы. Перед Каппадокийцами, и особенно перед Василием, стояла задача адекватного описания единства и различия Лиц в Троице – этого главного догмата на котором держится вся мысль и жизнь Церкви: Василий описал его как различие усии и ипостаси, природы и личности.
01. The first part of the first palm
02. Sun at the end of seven
03. Ending at the end of the fourteenth palm and at the vendors
04. Sun at the end of the twentieth
05. Sun at the end of the twentieth
06. Sunshine at the end of the thirty
07. Sunshine at the end of the thirty
08. Sunshine at the end of the four
09. Sunshine at the end of the fifth day
10. Sundays at the end of the day
11. Day at the end of the fifty-ninth
12. DAY AT THE SAST FIFTEEN FIRST
13. Dusk at the end of the hundred and sixteenth
Saint Basil the Great is a friend of Gregory the Theologian and brother of Gregory of Nyssa, one of the Great Cappadocians. He went down in history on many merits: for the struggle against heresies, for his monastic charter and much more. It was thanks to him that the Creed took on a modern form and more importantly - thanks to him the Church found the necessary terminology to describe the Trinity dogma. The Cappadocians, and especially Vasily, were faced with the task of adequately describing the unity and difference of Persons in the Trinity - this main dogma on which the whole thought and life of the Church rests: Vasily described it as a difference in usy and hypostasis, nature and personality.