Here is "The Baltimore Todolo" written about 1909 by Eubie Blake. Until
recently, I had thought this piece was named "The Baltimore-Toledo" thinking
it was named after some railroad. It is actually named after an obscure
dance called a TODOLO. Blake was a very creative composer. His compositions
demonstrate a unique style not shared with other ragtime composers of his era.
In this music you will hear the "rolling" or "walking" bass line which
evolved 20 years later into the popular "boogie woogie" piano style.
I must admit that I was not initially impressed with Eubie Blake's music.
I first heard it played by the composer on Columbia's recording,
"The Eighty-Six Years of Eubie Blake", recorded when he was 86 years old and
in my opinion, way past his prime. Age had taken it's toll on his technique
and the performance was very muddled and inconsistent. Hearing recent
performances by contemporary pianists has rekindled my interest in Eubie
Blake's music. This MIDI sequence is based on Scott Kirby's swinging
interpretation of the piece. I hope you enjoy it! I think Eubie would if
he were alive today.
=========================================================================
ABOUT THE PERFORMER:
My name is John Roache. I am an amateur ragtime enthusiast living
in Torrance California. I have been playing piano and keyboards for
almost 50 years. I began creating ragtime computer music in the mid-
'80s on the Commodore-64 using the SIDPLAYER music composition
program. In 1994, I discovered the power of MIDI and have been
sequencing ragtime, stride and swing music since then.
Вот «Балтимор Todolo» писал о 1909 Юби Блейк. До
в последнее время, я думал, что этот кусок был назван мышлением «Балтимор-Толедо»
он был назван в честь какой-то железной дороги. Это на самом деле названо в честь безвестного
танец называется TODOLO. Блейк был очень творческим композитором. Его композиция
продемонстрировать свой уникальный стиль не используется совместно с другими Регтайм композиторов своей эпохи.
В этой музыке вы услышите «прокатный» или «ходьба» басовую линию, которая
эволюционировал спустя 20 лет в популярный «буги-вуги» фортепианный стиль.
Я должен признать, что я не был изначально впечатлен музыкой Юби Блейк в.
Я впервые услышал он играл композитор на записи Колумбии,
«Восемьдесят шесть лет Юби Блейк», записанная, когда ему было 86 лет, и
на мой взгляд, путь мимо его премьер. Возраст принял это сказывается на его технике
и производительность была очень запутана и противоречива. Слух недавнее
выступления современных пианистов разожгло мой интерес к Eubie
музыка Блейка. Эта последовательность MIDI основана на раскачивание Скотта Кирби
интерпретация произведения. Я надеюсь, вам понравится это! Я думаю, что если бы Eubie
он был жив сегодня.
================================================== =======================
О PERFORMER:
Меня зовут Джон Роуч. Я любитель регтайм энтузиастов живой
в Торранс Калифорнии. Я играл на фортепиано и клавишных
почти 50 лет. Я начал создавать рэгтайм компьютерной музыки в середине
80-х годах на Commodore-64 с использованием SIDPLAYER музыкальную композицию
программа. В 1994 году я обнаружил власть MIDI и были
секвенирования рэгтайм, походку и свинг с тех пор.