Вопросы к уроку #8:
1. Что свидетельствует о мудрости человека?
2. Расскажите, почему мать Мансура ибн аль-Мухтамира (рахимахуллах) думала, что он кого-то убил?
3. Почему Мансур ибн аль-Мухтамир (рахимахуллах) тщательно следил за собой, приводил по утрам себя в порядок?
4. Как утешил сестру Абу Бакр ибн Аяш (рахимахуллах), умирая?
5. Что ответил Амир ибн абд аль-Кайс (рахимахуллах) на предложение человека остановиться и поговорить? Что он имел в виду?
6. Почему есть большая вероятность ответа на дуа, совершенных у могил праведников?
7. Почему Абу Бакр ан-Нахшали (рахимахуллах), находясь уже при смерти, все равно совершал намаз (его состояние было так слабо, что он делал это жестами)?
8. Кого называют имамом суфиев?
9. Каковы две основы суннитского тасаввуфа?
10. Что ответил Дауд ат-Таи (рахимахуллах) на вопрос о том, не хочет он ли поесть хлеба?
Questions to the lesson #8:
1. What indicates a person’s wisdom?
2. Tell us why Mansur Ibn al-Mukhtamir (Rahimahullah) thought that he had killed someone?
3. Why did Mansur ibn al-Mukhtamir (Rahimahullah) carefully watched himself, put himself in order in the morning?
4. How did Abu Bakr ibn Ayash (Rahimahullah) comforted sister, dying?
5. What did Amir Ibn Abd al-Qays (Rahimahullah) replied to a person’s offer to stop and talk? What did he mean?
6. Why is there a high probability of response to the Dua committed at the graves of the righteous?
7. Why did Abu Bakr al-Nashali (Rahimahullah), while already at death, still performed namaz (his condition was so weak that he did it with gestures)?
8. Who is called Imam Sufiev?
9. What are the two foundations of the Sunni Tasavuf?
10. What did Daud At-Tai (Rahimahullah) answered the question of whether he wants to eat bread?