Маленький креольчик - Александр Вертинский.
Может кто и не знает был такой очень известный актёр, режиссёр, композитор, автор-исполнитель. Надо сказать что очень талантливый.
Что тут ещё добавить. Пожалуй то, что исполняет: Кира Ханжина - актриса Челябинского Государственного Театра Юных зрителей. Запись была осуществлена на спектакле "Вертинский - Прощальное Кабаре" в феврале 2007 г. режиссёр А. Каневский (г. Москва).
Аранжировано и квантизировано (вокал разумеется) в апреле 2007 г.
Ну а как же без квантизации? В песне исполненной на спектакле постоянно меняется темп, кое где размер переходит в пять четвертей и подогнать это всё в сплошную тактовую сетку (не секту а сетку) для компьютерной музыки (не помню сколько я там сделал BPM ну это и не важно) очнь и очень сложно. Важно разумеется то, что всё это сложилось и получилось достаточно красиво. Не знаю как будете вы, но я в восторге и точка.
Так что в записи можно услышить так называемый "шум квантизации". Кое где проскакивает попавший в микрофон аккордеон, упавший чемодан, так как актриса его роняет во время исполнения песни (это по сценарию).
Интересно то, что услышав эту песню я сразу понял что из этого получится офифифифигительный "Trip Hop".
Ну и сразу же принялся за сочинение.
Автор Я (Артём Родионов) и Вертинский
Little Creole - Alexander Vertinsky.
Maybe someone does not know there was such a very famous actor, director, composer, songwriter. I must say that he is very talented.
What else is there to add. Perhaps what she performs: Kira Khanzhina is an actress of the Chelyabinsk State Theater of Young Spectators. The recording was made at the performance "Vertinsky - Farewell Cabaret" in February 2007, directed by A. Kanevsky (Moscow).
Arranged and quantized (vocals of course) in April 2007.
But what about without quantization? In the song performed at the performance, the tempo is constantly changing, in some places the size turns into five quarters and it all fits into a continuous bar grid (not a sect, but a grid) for computer music (I don't remember how much BPM I did there, well, it doesn't matter) very and very complicated. It is, of course, important that it all came together and turned out quite beautifully. I do not know how you will be, but I am delighted, period.
So you can hear the so-called "quantization noise" in the recording. In some places, an accordion that has fallen into the microphone slips, a fallen suitcase, as the actress drops it while singing a song (this is according to the script).
The interesting thing is that when I heard this song, I immediately realized that this would make an awesome "Trip Hop".
Well, and immediately began to write.
Author I (Artyom Rodionov) and Vertinsky