Игорь Стравинский (дирижер).
Бетани Бердсли, сопрано; Беатрис Кребс, контральто; Уильям Льюис, тенор; Джэймс Уэйннер, тенор; Мак Морган, баритон; Роберт Оливер, бас/ The Schola Cantorum, хормейстер Хью Росс. Колумбийский симфонический оркестр.
«Threni» («Плач Пророка Иеремии») для шести солистов, смешанного хора и оркестра на латинский текст из Ветхого Завета.
1. De Elegia Prima
`Incipit lamentatio Jeremiae Prophetae` (отсюда начинается плач пророка Иеремии).
Глава 1, стих 1, 2 (1-я часть), 5 (1-я часть), 11 (2-я часть) и 20.
Каждый стих начинается с соответствующей его номеру буквы древнееврейского алфавита.
2. De Elegia Tertia
Глава 3. Каждый 4-ый стих начинается с соответствующей буквы древнееврейского алфавита.
2.1 Querimonia (жалоба): стих 1–6 и 16–21.
2.2 Sensus spei (надежда): стих 22–27, 34–36, 40–45 и 49–57.
2.3 Solacium (утешение): стих 58–64.
3. De Elegia Quinta
`Oratio Jeremiae Prophetae` (молитва пророка Иеремии),
Глава 5, стих 1, 19 и 21.
Igor Stravinsky (conductor).
Bethany Berdley, soprano; Beatrice Krebs, counterattack; William Lewis, tenor; James Waynner, tenor; Mac Morgan, baritone; Robert Oliver, BAS/ The Schola Cantorum, Jourmaster Hugh Ross. Colombian Symphony Orchestra.
“Threni” (“Crying of the Prophet of Jeremiah”) for six soloists, a mixed choir and orchestra on the Latin text from the Old Testament.
1. De Elegia Prima
`Incipit Lamentatio Jeremiae Prophetae` (from here the cry of the prophet of Jeremiah begins).
Chapter 1, verse 1, 2 (1st part), 5 (1st part), 11 (2nd part) and 20.
Each verse begins with the letter of the Hebrew alphabet corresponding to its number.
2. De Elegia Tertia
Chapter 3. Every 4th verse begins with the corresponding letter of the Hebrew alphabet.
2.1 querimonia (complaint): verse 1–6 and 16–21.
2.2 Sensus Spei (hope): verse 22–27, 34–36, 40–45 and 49–57.
2.3 solacium (comfort): verse 58–64.
3. De Elegia quinta
`Rateio jeremiae prophetae` (prayer of the prophet Jeremiah),
Chapter 5, verse 1, 19 and 21.