2. «Игра» регистрами – это не йодль
Второе - переходы с грудного голоса на фальцет и обратно в отдельных фразах (Hurt - Christina Aguilera, Never Give Up - Yolanda Adams) или в характерных тремоло (часто называемых российскими вокалистами йодль (от нем.jodeln).
Совершенно не согласна с таким обозначением, так как эта игра регистрами, опять же, пришла из блюза (пример: Let’s Go Get Stoned - Ray Charles) и к тирольскому пению никакого отношения не имеет.
Кроме того, для йодля характерен и специфический звук, отличительный для тирольского пения, в соул же звук совершенно обычный, просто идет игра регистрами и не обязательно на высоких нотах. Своего рода лидером в этой технике является певица Mariah Carey. Вот одно из произведений, где таких пассажей-тремоло с игрой регистрами великое множество: One Sweet Day (Boys2Man & Mariah Carey).
2. "Game" registers is not iodl
The second - transitions from the breast to Falletet and back in separate phrases (Hurt - Christina Aguilera, Never Give Up - Yolanda Adams) or in the characteristic tremolo (often referred to as the Russian vocalists iodl (from it .jodeln).
I absolutely disagree with such a designation, since this game is registered, again, came from the blues (example: Let's Go Get Stoned - Ray Charles) and no relation to Tyrolean singing.
In addition, for iodine, a specific sound, distinctive for Tyrolean singing, in Soul Sound is completely ordinary, simply goes by registers and not necessarily at high notes. A kind of leader in this technique is the Mariah Carey singer. Here is one of the works where such passages Tremolo with the game is a great set: One Sweet Day (Boys2man & Mariah Carey).