Про котёнка (авторы: С. и Е. Железновы)
У одной девочки жил котёнок (1).
Он пил молоко из блюдечка (2).
Он прыгал с пола на стул (3).
А со стула на стол (4).
Он залезал на шторы (5).
И к нему прибегала девочка (6).
А за девочкой прибегала мама (7).
И они кричали «Брысь!» (8).
И котёнок прыгал на пол (9).
И убегал под диван (10).
1,8 – звукоподражание
2 – короткими скользящими движениями пальцев поглаживаем спину.
3, 4, 9 – хлопаем ладонями по спине.
5 – подушечками пальцев, как бы царапая, перебираем вверх по спине.
6 – поочередно барабаним подушечками пальцев (одновременно) по спине.
7 – барабаним кулачками .
10 – перебираем пальцами по спине, пытаемся пощекотать.
About the kitten (authors: S. and E. Zheleznovy)
One girl had a kitten (1).
He drank milk from a saucer (2).
He jumped from the floor to a chair (3).
And from the chair to the table (4).
He climbed onto the curtains (5).
And a girl resorted to him (6).
And her mother ran after the girl (7).
And they shouted "Fat!" (8).
And the kitten jumped to the floor (9).
And ran under the sofa (10).
1.8 - onomatopoeia
2 - stroking the back with short sliding finger movements.
3, 4, 9 - clap your palms on the back.
5 - with the pads of the fingers, as if scratching, we move up the back.
6 - alternately drum with fingertips (simultaneously) on the back.
7 - drum with cams.
10 - we touch our backs with our fingers, trying to tickle.