• А
  • Б
  • В
  • Г
  • Д
  • Е
  • Ж
  • З
  • И
  • К
  • Л
  • М
  • Н
  • О
  • П
  • Р
  • С
  • Т
  • У
  • Ф
  • Х
  • Ц
  • Ч
  • Ш
  • Э
  • Ю
  • Я
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • #
  • Текст песни Исторические танцы - Венецианка

    Просмотров: 1
    0 чел. считают текст песни верным
    0 чел. считают текст песни неверным
    Тут находится текст песни Исторические танцы - Венецианка, а также перевод, видео и клип.

    Танец поставлен к павильонной ролевой игре (2003? год)
    Музыка: Грег Джой - "Джига МакБерни"

    Танцуется на счёт: раз-два, раз-два-три.

    Все шаги на раз-два делаются с правой ноги.

    Исходная позиция. Партнёры стоят в кругу, повернувшись лицом по линии танца. Дамы во внешнем кругу. Рука дамы лежит на руке кавалера. Рука кавалера на уровне талии дамы. Свободные руки у дам - на кринолине.

    1) 1-2 счёт: С правой ноги два приставных шага вперёд.
    2) 1-3. кавалер разворачивает даму перед собой, переводя ее во внутренний круг. Конечная позиция: дама стоит вплотную к кавалеру слева, левая рука кавалера на талии дамы, правая – вытянута перед собой и на ней лежит правая рука дамы, левая - на левой руке партнёра, либо на кринолине.
    3) 1-2: 2 шага. 1-2-3: дама разворачивается через правое плечо, вставая перед кавалером, не разъединяя рук, руки прямые вверху - между партнёрами образуется арка (руки каждого партнёра оказываются скрещенными в районе запястий). Дама спиной по ходу движения.
    4) 1-2: шаг к друг другу, шаг от друг друга с перемещением по часовой стрелке, - кавалер оказывается спиной в круг; 1-3: расходятся: дама, продолжая движение по часовой, проходит внутрь круга, кавалер разворачивается на месте следом за дамой, – раскрылись по ходу движения (правая я рука дамы лежит на левой руке кавалера).
    5) 1-2: два приставных шага; 1-3: дама встаёт перед кавалером в вальсовую позицию (Левая рука дамы на плече кавалера. Правая рука кавалера опускается на спину дамы чуть выше талии. Правая рука дамы в левой вытянутой руке партнера, руки держаться на уровне плеч. Фигура как в венском вальсе)
    6) 1-2: два шага по часовой стрелке; 1-3: дама слегка отталкивает кавалера левой рукой, правая рука и левая рука кавалера не размыкаются, и пара раскрывается по ходу движения танца (дама внутри круга).
    7) 1-2: 2 приставных шага; 1-3: кавалер разворачивает даму перед собой, позиция – ладонь-к-ладони, кисти на уровне плеч (головы), локти опущены вниз
    8) 1-2: два шага по часовой; 1-3: разворот в другую сторону (не разъединяя рук).
    9) 1-2: два шага против часовой; 1-3: дама возвращается внутрь круга, пара раскрывается по линии танца, держаться за руки;
    10) 1-2: Кавалер стоит на месте, дама отпускает руку кавалера и делает два шага вперёд до следующего кавалера, на 2 подаёт ему руку (правую) и на 1-2-3 кавалер, проворачивая даму перед собой, приводит её в начальную позицию.

    Всё повторяется до конца мелодии – 5 раз. После последнего такта - поклон: шаг внешней ногой из круга, присели на неё, развернувшись лицом к партнёру, спина прямая, внутренняя нога впереди прямая, рука впереди, другая в сторону и слега назад (у кавалеров может быть за спиной).

    Dance staged for a pavilion role-playing game (2003? Year)
    Music: Greg Joy - "Jiga McBurney"

    Danced to the count: one-two, one-two-three.

    All steps for one or two are done with the right foot.

    Starting position. The partners stand in a circle, turning their faces along the line of the dance. Ladies in the outer circle. The lady's hand lies on the gentleman's hand. The gentleman's hand is at the lady's waist. The ladies have free hands on the crinoline.

    1) 1-2 counts: With the right foot, two side steps forward.
    2) 1-3. the gentleman turns the lady in front of him, transferring her to the inner circle. Final position: the lady stands close to the gentleman on the left, the gentleman's left hand is at the lady's waist, the right hand is stretched out in front of her and the lady's right hand lies on it, the left hand is on the partner's left hand, or on the crinoline.
    3) 1-2: 2 steps. 1-2-3: the lady turns over her right shoulder, standing in front of the gentleman, without separating her arms, her arms are straight at the top - an arch forms between the partners (the arms of each partner are crossed at the wrists). The lady has her back in the direction of travel.
    4) 1-2: step towards each other, step from each other with movement clockwise, - the gentleman turns out to be with his back in a circle; 1-3: diverge: the lady, continuing to move clockwise, goes inside the circle, the gentleman turns around in place after the lady, - opened in the direction of movement (the lady's right hand lies on the gentleman's left hand).
    5) 1-2: two side steps; 1-3: the lady stands in front of the gentleman in a waltz position (The lady's left hand is on the gentleman's shoulder. The gentleman's right hand falls on the lady's back just above the waist. The lady's right hand is in the partner's left outstretched hand, hands are held at shoulder level. The figure is like in a Viennese waltz )
    6) 1-2: two steps clockwise; 1-3: the lady slightly pushes the gentleman away with her left hand, the gentleman's right hand and left hand do not open, and the pair opens up in the direction of the dance (the lady is inside the circle).
    7) 1-2: 2 side steps; 1-3: the gentleman turns the lady in front of him, the position is palm-to-palm, hands at shoulder (head) level, elbows down
    8) 1-2: two steps clockwise; 1-3: turn to the other side (without separating the arms).
    9) 1-2: two steps counterclockwise; 1-3: the lady returns to the inside of the circle, the couple opens up along the line of the dance, hold hands;
    10) 1-2: The gentleman stands still, the lady lets go of the gentleman's hand and takes two steps forward to the next gentleman, 2 gives him his hand (right) and 1-2-3 the gentleman, turning the lady in front of him, brings her to the initial position.

    Everything is repeated until the end of the melody - 5 times. After the last measure - bow: step with the outer leg out of the circle, sat down on it, turning to face the partner, back straight, inner leg straight in front, hand in front, the other to the side and slightly back (the gentlemen may have behind them).

    Опрос: Верный ли текст песни?
    ДаНет