Our English lesson
T e a c h e r : Good morning, all! Sit down, please! I expect no one is away?
M o n i t o r : Nobody is. All are present. Oh, sorry, Ann is not here.
T e a c h e r : What's up? Is she ill?
M o n i t o r : It's flu with a high temperature.
T e a c h e r : That's too bad. Well now. Let's begin. We'll check our homework. Mike, will you take your
exercise-book and come to the board?
M i k e : Shall I write the words in transcription?
T e a c h e r : Do. And you, Helen, read Text 7, will you? The others should write down the mistakes if she
has any. Do you follow me? Will you read a little louder, please. That'll do. Any mistakes noticed?
J u l i a : I believe there's some palatalization in the nouns "family" and "Benny".
T e a c h e r : That's it. Please, Helen, pronounce the words. Now it's correct. You must work more.
Pronunciation is your weak point, I'm afraid.
H e l e n : Shall I read the text again for the next time?
T e a c h e r : Yes. Have another try and make your reading more distinct. Now everybody look at the
board!
M i k e : Shall I read the exercise?
T e a c h e r : Of course. (Mike reads). Is everything correct, Pete?
P e t e : I think it is.
T e a c h e r : Thank you, Mike. Clean the board, please, and go to your seat. (To the monitor). Have we got
the headphones ?
Mo n i t o r : Here they are.
T e a c h e r : Fine. Let's listen to the new text. Open your books at page 81. Will you please switch on the
cassette-recorder? Thank you.
урок Наш английский
Т е а с ч е т: Доброе утро, все! Садитесь, пожалуйста! Я ожидаю, что никто не прочь?
М о н я т о р: Никто не является. Все они присутствуют. Ой, простите, Энн не здесь.
Т е а с ч е р: Что это? Она больна?
М о н я т о г: Это грипп с высокой температурой.
Т е а с ч е т: Это слишком плохо. Ну что ж. Давай начнем. Мы проверим домашнее задание. Майк, ты возьмешь ваш
тетрадь и прийти к доске?
М я к е: Должен ли я писать слова в транскрипции,
Т е С ч е р: Do. А ты, Элен, читать текст 7, будет ли? Остальные должны записать ошибки, если она
имеет какой-либо. ты следуешь за мной? Вы читали немного громче, пожалуйста. Это сработает. Любые ошибки заметили?
J у л я а: Я полагаю, что есть некоторая палатализация в существительных «семье» и «Бенни».
Т е С ч е р: Это он. Пожалуйста, Хелен, произносить слова. Теперь это правильно. Вы должны работать больше.
Произношение ваше слабое место, я боюсь.
Н е л е н: Должен ли я снова читать текст в следующий раз?
Т е С ч е р: Да. Есть еще попробовать и сделать чтение более отчетливыми. Теперь каждый взгляд на
доска!
М я к е: Должен ли я читать упражнение?
Т е С ч е р: Конечно. (Майк читает). Является ли все исправить, Пит?
P е т е: Я думаю, что это.
Т е а с ч е т: Спасибо, Майк. Очистите доску, пожалуйста, и пойти на свое место. (К монитору). Есть ли у нас
наушники?
Мо н я т о г: Вот они.
Т е С ч е р: Хорошо. Давайте послушаем новый текст. Откройте свои книги на странице 81. Вы, пожалуйста, переключатель на
кассетный магнитофон? Спасибо.