10. aMute - Aux Creux des Vagues, Mon Visage
Half a decade ago, before starting the Stilll label, gathering collaborators, and morphing the aMute project into a vocal-dominated fuzz-rock collective, Belgium’s Jerome Deuson was recording laptop electronica with occasional guitar, and this twelve-minute piece was his finest moment. The track begins with a crackly sample that recalls sleigh bells and wind chimes, then transforms into a three-headed chimera: a languid, ambient passage that resembles The Cure, followed by a confident bass refrain reminiscent of New Order, topped off by a percussion-and-drone segment that still sounds like nothing else on the market. Two bars of singing children round things out, adding to the measured, moon-in-a-puddle absurdity. They just don’t make tracks like this anymore, but then again, they never did before either: it’s lightning in a bottle. (Richard Allen)
10. aMute - Aux Creux des Vagues, Mon Visage
Пол десятилетия назад, до того как создать лейбл Stilll, собрать коллаборационистов и превратить проект aMute в коллектив fuzz-rock с доминирующим вокалом, бельгийский Jerome Deuson записывал электронику для ноутбука со случайной гитарой, и эта двенадцатиминутная часть была его лучшим моментом. , Трек начинается с трескучего образца, который напоминает колокольчики и колокольчики, а затем превращается в трехголовую химеру: вялый, окружающий пассаж, напоминающий The Cure, сопровождаемый уверенным басовым рефреном, напоминающим о New Order, увенчанный перкуссией и сегмент беспилотников, который все еще звучит как ничто другое на рынке. Два такта поющих детей округляют вещи, добавляя к размеренному абсурду луна в луже. Они просто больше не делают такие треки, но опять же, они никогда не делали раньше: это молния в бутылке. (Ричард Аллен)